söndag 24 juni 2012

Söndagens långspring

Söndagar är perfekt för längre sträckor när jag springer. Man äter lite mer och jag äter alltid grädde och bär till efterrätt på helgen. Det ger lite extra energi att förbruka i löpningen. Igår sprang jag futtiga 4,6 och det kändes eländigt. Idag blev det dryga 12 km i blandad terräng. Ny slinga genom fårhagar, skog, längs stränder och asfalt. Farten var inte avgörande idag. Uthållighet på schemat. Hur länge orkar jag springa? Inser att man får behov av en massa saker när man börjar motionera. Nu behöver jag ett vätskebälte. Vågade inte fortsätta utan vätska idag. Kände min begränsning och ena foten känsel lite sådär. Men i alla fall nästan 1,5 timmar spring. Nu blir det vila till onsdag med parentes för i morgon som ger ett nytt pass Kettlebell. Nu dags att förbereda dagens middag. Lchf rakt igenom för hela familjen. Som det ska vara. Socker och stärkelse är djävulen!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar