onsdag 20 juni 2012

Kettlebell och Pilgrimsfärd

Jag vill så mycket! Springa först och främst men längtar efter och söker nya utmaningar. Läser om barfotalöpning och har köpt mig ett par Vibram Five Fingers. Inte för löpning ännu men för annan träning och små promenader kanske. Ska bli spännande att se om mina fötter blir starkare. I alla fall ett par i läder med detaljer i guld. Fula säger en del men jag gillar dem verkligen! 
Har även prövat ett Kettlebellpass idag för första gången. Jättekul och jobbigt. Det kommer ge mig den grundstyrka jag behöver. Tänker ha ett gäng "bells" hemma också. Att ha möjlighet till hemmaträning är A och O för mig. Med många barn i familjen finns det inte alltid tid att sticka iväg till gymet. Nu låter det som om jag aldrig gjort annat, men ska sanningen fram har jag aldrig kilat iväg till gymet eller prioriterat mig själv när det gäller träning eller kost-förrän nu!  Känns grymt att bli panikslagen över att inte få rum med all träning man vill. Veckan har för få dagar!
Träning och styrka och kost i all ära, men jag söker någonting annat också. Jag sa det till Nadja idag. En vandring, en pilgrimsfärd, en expedition? Någonting där jag får prova min nya kropp och mitt nya psyke. En vandring nära naturen. Jag hoppas hon nappar. 
Sakta men säkert fyller jag på min bucketlist, saker att göra innan jag dör. Det bästa av allt är att det känns som om jag förlänger mitt liv varje dag med det liv jag lever nu. En bättre upplaga av mig själv. Jenny 2012.
Viva LCHF! 

Bilden från Prima Travel, Pilgrimsresa till Rom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar