lördag 23 juni 2012

Och så här firade vi..

Jag brukar alltid säga att Midsommar ( och alla andra aftnar) är dårarnas afton. Tidningarna dagen efter vittnar om all tragik som följer efter överkonsumtion av alkohol. Måttlighet är en dygd heter det ju och även om jag kanske inte lever efter det så ska mina barn få slippa vara med fulla vuxna så fort det ska firas en högtid. Det har resulterat i att vi oftast firar själva, och lägger krutet på att äta gott istället. Eftersom det spöregnade hos oss så kom vi på att vi kunde "låna" ett stängt utomhus cafe i slottskogen. Perfekt! Vi grillade och åt under tak med utsikt över kossor och hjortar. Barnen fick små jordgubbs bakelser och vi andra åt jordgubbar med grädde. Mörk choklad och mina godaste Macadamia nötter fanns såklart med också.
Kvällen avslutades med att vi kollade på film, och åt choklad mousse. En LCHF mousse gör du busenkelt!

1 pkt mörk choklad
( jag älskar Lindt chili )
3dl vispgrädde
2 äggulor ( går att utesluta)

Vispa grädden.
Smält chokladen i micron
Blanda gulorna med chokladen
Å så i med alltihop i grädden.
Låt stå i kylen, helst ett par timmar.
Mums!!


Nu dax för min standard frukost. Godast och definitivt bäst för min kropp på morgonen. Sen är det högtid att baka av surdegsbrödet.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att det är chokladmousse i koppen, the LCHF one is the one to die for... :D

    SvaraRadera