onsdag 20 juni 2012

Ägg

Alla dessa ägg. Ibland känns det som allt man äter innehåller ägg. LCHF är synonymt med ägg. Det är ju iofs en optimal produkt. Fantastisk näringsmässigt och en bra förpackning om än något ömtålig. Jag får ibland äckel på ägg. Klarar varken lukt eller smak. Det går i perioder. Just nu funkar stekta ekologiska ägg. Allt annat än eko smakar fisk. Vidrigt. Är det verkligen någon som köper burägg nuförtiden ? Osmakligt är bara förnamnet. Har ju ganska många "idéer" gällande mat och är ju en gammal ätstörning hela jag. Men som sagt det går i vågor. Något annat jag har svårt för just nu är mat som ska likna annan mat fast det inte är det, speciellt det som ska likna bröd. Oopsies och mandelmackor tex smakar ju bara ägg. Fy. Men visst har du ett rackarns bra recept så överbevisa mig gärna.
Har du också tänkt på att mycket LCHF kost är mjuk?! Vad ska man gnaga på för att motionera sina tänder? Ben? Nu har jag ju så extremt dåliga tänder så jag får väl ändå snart gå över till lättuggad alt passerad kost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar