fredag 8 juni 2012

Bra saker?

En påse megamarshmallows eller en liten plastpåse för det lilla barnet att suga i sig socker? Vi uppfinner så fantastiskt bra saker vi människor. Blir imponerad av alla dessa brainstormande människor ute på de stora företagen. De vet att socker säljer. Så varför rikta in sig på vanlig god mat? Onödigt! Fram för alla dessa innovatörer! Väntar otåligt på en påsförpackning med lunch från Dafgårds- för vuxna "på språng"
För mig som lever ett LCHF hardcore liv ter sig hyllorna för barn som den värsta av mardrömmar! Hur kan människor bli förvånade över laktosintolerans och glutenintolerans??? Vi pumpar våra små barn fulla med välling, gröt, ersättning och söta fruktpureer, nästan bara rena kolhydrater! Det gjorde jag med. Jag önskar att jag hade vetat det jag vet nu. Då hade jag passerat allt det där klägget i butiken. Klägg kan de behålla.

1 kommentar:

  1. Det är så hemskt! Så mycket "frestelser" i vackra och färgglada förpackningar... inte så konstigt att man bli lockad att köpa den skiten... :(
    Ha en fin dag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera