tisdag 14 augusti 2012

Istället för mjölk.

Försöker hitta ett bra alternativ istället för mjölk eller soja i kaffet.
Måste över lag minska på mjölkprodukter i kosten. För att det hindrar ofta kvinnor i sin viktnedgång och det är inte hälsosamt över lag. Soja produkter går bort, dels för att det är en genmodifierad produkt, men även för att den påverkar vårat hormon system. Inget för mig med hormonbetingad bröstcancer med andra ord.
Så idag valde jag tre produkter som jag tänkte testa. Det finns såklart en hel uppsjö av olika varianter och märken. Men dessa valde jag :

Oatly, havredryck är helt sockerfri och har 6,5g kolhydrater.

RiceDream ,risdryck är även den helt sockerfri och innehåller 9,4g kolhydrater.

Alpro Almonddrink, mandeldryck innehåller tyvärr socker men har ett lågt kolhydrat värde på 3,0g

Som ren dryck är mandel varianten godast och Oatly kommer sist, enligt mig. Återstår att se hur de smakar i kaffet imorgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar