torsdag 9 augusti 2012

Ångest.

Jag har eko ångest.
Får panik om jag inte köper eko. Tänker på alla gifter maten innehåller. Hur djuren pumpas fulla med antibiotika och äter genmanipulerad soja.För att inte tala om de små kalvarna som inte får vara med sina mammor..
Det är dyrt med riktig mat det ska man inte sticka under stol med.
Att välja eko är ännu dyrare.
Är det för dyrt så väljer jag bort det, men i största möjliga mån så är det eko alternativet som hamnar i min kasse. Det gäller iofs allt inte bara maten. Ekologiskt och giftfritt. Det är faktiskt lite som en hobby att hitta nya produkter.
Jag tror det är sviter från skitsjukdomen som spelar in..jag kan inte bjuda min familj på dåliga alternativ. Byter ut dåliga vanor mot bra vanor. För ett hälsosamt liv helt enkelt.
Jag fick en gång lära mig att inte ta bort en dålig vana utan lägga till en ny bra vana istället. Så fasar man såsmåningom ut de dåliga vanorna eftersom de bra har överhanden!
Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar