torsdag 5 juli 2012

UFO

Under Fem Om dagen. Gram kolhydrater alltså. Det är toppen om du vill köra lite mer intensivt. Jag tänker använda min semester till det. Alltid lättare med mat när man inte jobbar.
Jag har ju fortfarande ganska många kilon kvar att gå ner. Typ 15. Så från måndag är det hardcore LCHF som gäller för mig i 4 veckor framöver. Det har varit alldeles för mycket gotterier som jordgubbar med grädde och macadamia nötter. Nu stramar jag åt lite för att minska ytterligare. I "vanliga"fall brukar man ju unna sig allt under semestern, äta och dricka gott under dygnets alla vakna timmar. Jag gör precis tvärtom. Fast jag kommer ju såklart också att äta och dricka gott men inom de ramarna som UFO tillåter. En vanlig dag kan se ut så här:

Frukost:
Kaffe med grädde
2 stekta ägg

Lunch:
En laxfilé med sallad och bea

Middag:
En kycklingfilé med sallad och bea

Är man hungrig på kvällen så tar man en low carb protein shake alt ett ägg.
Kaffe eller The med kokosolja är också fantastiskt för hunger och sug.
Jag brukar äta samma varje dag. Enkelt att hålla reda på och helt enkelt avdramatisera hela grejen med mat.Man äter för att man måste inte för att det är gott. Lägg upp det du ska äta på en gång och ta inte om. Ett annat bra tips är att minska din tallrik. Servera allt på assiett. Då blir portionen automatiskt mindre och så ser det inte så tomt och ensamt ut där på tallriken.
Får du ändå hunger och sug ?
Gå och lägg dig då. Inte mer med det.
Eller skaffa dig en målbild. Häng den på kylen så du tänker efter en extra gång innan du öppnar den. Denna fantastiska bild på vår LCHF guru Katrin Z har jag som min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar