lördag 7 juli 2012

Att nå sina mål.

Det är viktigt att ha drömmar och att sätta upp olika mål i livet. Delmål och slutmål ( finns det !?). Ibland ändrar det sig på vägen. Man kanske nöjer sig med mindre eller precis tvärt om sätter ribban högre. Jag är en person som strävar framåt. Avskyr när tillvaron stagnerar för mycket. Blir rastlös, minst sagt. Den kvinnliga manodepressiviteten kallar jag tillståndet för. Höga berg och djupa dalar. Sånt är ju livet.
När mitt liv står på vågskålen och jag inte riktigt vet i vilken riktning jag ska vare sig uppåt eller framåt så kommer han till mig i drömmen. På natten besöker han mig. Talar om för mig att inget är omöjligt. Sätt ribban högt. Han är mina drömmars livscoach. Jag har aldrig träffat han och vet inte ens om han är det minsta sympatisk eller ens står för något utav det han förmedlar till mig i drömmarnas värld. Oavsett så är jag tacksam för hans små nattliga "besök". Så tack kära Patrik Sjöberg för allt du gör för mig fast du inte har en aning om det !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar