måndag 16 juli 2012

Träna

Tränade imorse igen. Samma procedur som i Norge. 30 min på crosstrainern och 30 min crossfit. Kettlebells, balansbräda och boll. Perfekt. Känns gött att vara igång. Man kan träna på massa olika sätt och enligt olika skolor. Jag tycker att man får hitta sin väg. Bara man gör det liksom. All träning är bra träning tänker jag.
För mig som har nedsatt styrka i en arm pga operation och strålning, så är det perfekt att kunna välja övningar själv och anpassa vikten efter dagsformen.
Det är gött som fan när jag väl tränar men ibland känns benen tunga på vägen dit. De första tio minuterna så undrar jag seriöst om jag är dum i huvudet som utsätter mig själv för det här.. Sen släpper det. Musiken i mina lurar peppar mig som fan och jakten på att bränna fett är i full gång.
Upp ur soffan och tummen ur. Bara gör det. Skjut inte upp det till imorgon utan gör det idag. Annars blir det aldrig av. Och du måste absolut inte gå till gymmet. Köp en kettlebell i närmaste sportaffär och kolla övningar på youtube!
Jag känner lite press att komma iform. Efter att mitt knä gav upp när jag sprang iform loppet i Oslo så har jag ju inte kunnat springa utan bara köra crosstrainern. Vi har ju anmält oss till LCHF loppet i Augusti jag och Jenny så tills dess vore det ju bra om man klarade iallafall 8km utan att avlida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar