tisdag 4 december 2012

Långsamt

Enligt principen ett steg fram och två steg tillbaka så går läkningen långsamt efter operationen..att tålamod är en dygd blir jag ständigt påmind om.
Jag har iallafall tränat ett par gånger för Björn. Herregud vilka övningar. Liknar ingenting jag gjort tidigare. Jag kan helt ärligt säga att jag har inte tränat rätt en enda gång i mitt liv. Millimeter noga är han. Få övningar. Kort träningstid. Effektivitet. Och att träning är en färskvara..no shit! Vilken sjukt svag kropp jag har,orkar nästan ingenting. All joggning,alla balansövningar,svingar med kettlebellsen...borta. Puts väck.
Nu börjas det från början. Bygger upp inifrån. Stark och hållbar. Få tillbaka rörelse i skitarmen och rejäl bålstabilitet. Härligt att vara på G igen. Denna veckan väntar läk besök och förhoppningsvis ett godkännande att dra igång ordentligt igen. Bring it on.
Välkommen träningsvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar