onsdag 12 december 2012

Sötningsmedel smakar skit.

Det är ju vida känt att traditionella sötningsmedel är farligt. Nervgift tydligen. Så om man vill fresta med något sockerfritt är det nuförtiden populärt hos lchf folk att använda sukrin. Sukrin är en slags sockeralkohol och ska vara "ofarligt"
Problemet är bara att det smakar skit. Och inte socker eller sött alls. Ibland försöker jag lura mig själv att det är ok med något litet som innehåller sukrin. Att smaken ändå är ganska god. Dessvärre har jag fel varje gång.
Idag tänkte jag mig på ett recept jag läst om på "pepparkakskulor". Jamen det kan väl vara trevligt till lucia...eller inte. Fy fan så äckligt. Rätt ner i skräpet med dom.
Barnen får traditionell fika och jag hoppar över. Nej förresten lite julmust light ska jag nog unna mig.
Men vill ni baka något skitäckligt som andra LCHF'are verkar gilla så kommer receptet här:

SKITÄCKLIGA PEPPARKAKSKULOR

100g smör
1dl sukrin
3 dl mandelmjöl
3 tsk pepparkakskrydda
Blanda och rulla i flagad eller hackad mandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar