torsdag 18 oktober 2012

Jag vänder blad

Det blev liksom dödstyst efter vi varit i Stockholm och sprungit LCHF-loppet. Jag kände att jag var tvungen att ändra på allt. Min resa med LCHF har utvecklats hela tiden och jag kände att jag fick nog av alla företag som ska tjäna en slant på att hitta på produkter vi LCHF-are behöver.
Sukrin och Stevia till exempel. Sån jäkla skit. Vidriga eftermaker och inte äkta vara mer än något annat sötningsmedel.
Kakmixer, bröd, glass, choklad....you name it! det finns plötsligt en djungel av produkter som jag anser är rena döden för våra kroppar! varför hålla fast vid en livsstil som visat sig ha förödande konsekvenser för oss och för vårt samhälle?
Det enda vi behöver är riktig mat. 
Mitt tips är att vänja sig av helt med det söta. Då finns ingenting som triggar. Jag saknar INGENTING!
Jag har även slutat med de flesta mjölkprodukter. Nån gång i veckan äter jag sås gjord på grädde och Philadelphiaost. Mest för att jag vill kunna äta detta i framtiden. Jag märker ju tydligt att jag inte tål andra livsmedel jag slutat med (som pasta,bröd mm)
Från den söta kossan äter jag smör och lite hårda ostar, men inga mängder!
Jag har kysst min 95% choklad farväl och bären också.
Även bacon och annat fläskkött har jag uteslutit ur min kost. Det är inte bra för någon.
Man kan väl säga att jag äter mat. Ren mat.
Jag äter fisk minst två gånger i veckan nu, kyckling, lamm och vilt. Jag kompenserar köttmängden jag minskat med hampaprotein och Grow som också är ett grönt protein från svenka företaget Friway.
Jag äter en del chiafrön jag blötlägger i vatten för extra energi och omegaoljor.
Jag har dragit ner på kaffekonsumtionen och dricker tre av de berömda Bulletkopparna om dagen. Bullet är kaffe som mixas med smör och kokosolja! Skitgott!
Jag behöver fortfarande gå ner 5 kilo ungefär och hoppas att jag gör det under året som kommer. Har ingen brådska, men de ska bort!
Sedan kommer vi till det roligaste! Träningen. Jag har verkligen överträffat mig själv när det gäller detta. Investerat i ett medlemsskap på Hagabadet. Där försöker jag gå på Yoga ett par gånger i veckan och styrketräna lika många gånger. Detta varvar jag med det viktigaste i mitt liv nu. Löpningen.
Försöker springa minst 2 mil i veckan och det är ingen plåga någon gång. jag har hittat löpningens magi den innersta själen. Grunden till allt. När jag springer känner jag mig fri.
Jag läser alla böcker jag kan hitta. Ser varenda klipp på youtube. Lyssnar, läser, tittar, testar mig fram och når nya mål hela tiden.
De senaste veckorna har jag lagt in barfotalöpning i träningen. Ett pass i veckan genom lera och gegga och det går fort och är underbart! Vissa stunder känns det som om jag svävar.
Framåt helgen lägger jag mitt långpass. Minst 10 km och jag siktar på att klara en halvmara innan November är slut!
Jag har ny kraft nu när jag ratat det gamla LCHF-livet. Det här är rätt spår och det kommer utvecklas ännu mera ju längre tiden går.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar