lördag 20 oktober 2012

En halv mara

Jag måste ju skriva någonting. Det är inte varje dag man förlorar vettet och springer en halvmara-21 km innan middagen.
Det var inte tänkt att bli så men jag har haft det som mål att klara det innan Novembers slut. Idag var det klart. Nu kan det snöa hur mycket det vill. Jag kan återgå till välkända sträckor och träna styrka och snabbhet och med glans fixa Göteborgsvarvet den 18 Maj.

Jag tappade en vattenflaska på vägen.. Mitt bälte från Adidas är totalt kass! Svårt att få i flaskorna på ett bra sätt mellan drickstunderna. Så jag hade mycket begränsat med vätska vilket gjorde sig påmint när jag kom hem. Mådde pyton i flera timmar tills vätskebalansen återställts. Nu har jag mest ont i en ischiasnerv och lite öm i ljumskarna.
Drömmen om ett Marathon, 42 km känns lite längre bort idag. Det var verkligen tufft att springa så långt. Men ett Marathon ska jag springa. Det är redan bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar