lördag 15 september 2012

Sjukhus och LCHF

Har varit på sjukhus och gjort en sedan länge planerad operation.
Oroade mig innan vad jag skulle äta under min sjukhusvistelse. Eftersom jag jobbar på sjukhus så vet jag att det enda som serveras är skräp! Socker i långa banor. Jag blir som bekant sjuk av sådan mat. Hur boostar man upp kroppen inför operation på LCHF vis? Läkaren tyckte såklart traditionell kolhydratsladdning.
Jag körde med större portioner än normalt och mina supersmoothies! Medhavd matsäck hade jag oxå innehållande smoothies, loka , mörk choklad och LCHF smörgås med ägg, chia fröna fick även dom följa med.
Nu räckte inte det så långt för jag fick stanna kvar över natten.
Till frukost valde jag en rågknäcke och naturell yoghurt.. Frukosten bestod annars av juice eller saft, sötad yoghurt,cornflakes, söta skorpor, bröd och marmelad.
Ingen skinka eller ägg så långt ögat kunde nå.
Mat att återhämta sig på!? Knappast.
Det känns som om det sockret som tillförs min kropp i form av dropp är tillräckligt om man säger så.
I vilket fall är det skönt att vara hemma och äta bra mat. Och jag kan sannerligen konstatera att alla borde läsa och tillämpa råden i boken "Matrevolutionen" , inte minst inom vården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar