söndag 23 september 2012

Hallonpaj

Ja jag vet att jag sagt att LCHF bak smakar skit. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig!?
Katrin Zytomierska har ju koll på det här med vad som smakar gott i LCHF tappning och inte.
Jag modifierade hennes recept på rabarber paj. Tog hallon istället och inte så mkt sötma, blandade
Sukrin melis och Stevia strö för att jag inte har Sukrin+ som hon använder i sitt recept. Vaniljsåsen till var hur god som helst. Bjöd även en icke LCHF'are som tyckte det var super gott!
Så här gjorde jag:
Fyllde botten på en form med frusna hallon.
Blandade:
100g smör
1 dl strömald Fibrex
3 dl mandelmjöl
0,5 dl Sukrin
0,5 dl Stevia strö
0,5 tsk vaniljpulver
Det blir som en smuldeg över hallonen och in i ugnen 175 grader ca 20 min.

Katrins underbara vaniljsås:

2 dl grädde
1 dl kesella el likn tror mascarpone och turkyoughurt går lika bra
Ca 1/2 påse flytande naturlig vaniljessens
3-5 msk sukrin melis
Vispa med elvisp en liten stund och låt stå kallt minst 10 min.

Garanterad succé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar