söndag 2 september 2012

Nystart!

Hösten har verkligen kommit nu. Ganska varma dagar och kyliga nätter med hög och lite krispig luft. Härligt på sitt sätt. Men samtidigt lite sorgligt när naturen tackar för sig, lämnar in,dör och lägger sig i dvala till våren. Härligt ändå med årstids växlingar. En perfekt tid för nystart!
Sommaren har varit blandad. Även om inga stora återfall kommer längre så har det sannerligen varit för mycket jordgubbar och grädde. Man har ju verkligen ändrat sina referens ramar.
När vi var i Stockholm för att springa LCHF loppet så passade jag på att boka in mig hos en väl renommerad Kinesolog. En hälsoguru ! Resan mot ett friskare och smalare liv går ett steg djupare. Jag vill veta vad min kropp vill ha. Vilka födoämnen är bra och stärkande och vilka är dåliga och försurande. Det blev en väldigt omtumlande och intressant upplevelse.
Och med nya sanningar om kroppen och kosten nosar jag nu på den ultimata kombinationen raw-LCHF. Eller kanske snarare naken-LCHF. Rena,näringstäta produkter som min kropp specifikt vill ha.
Är du i Stockholm så rekommenderar jag ett besök hos Pernilla på www.carriercarrier.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar