söndag 10 mars 2013

Lyxsöndagsfrukost!

Idag vankades det lite lyxigare frukost än mina traditionsenliga två stekta ägg med ost. Jag försöker ju hålla min LCHF enkel. Eller egentligen är ju all LCHF enkel, ren och naturlig mat. Det är mest kvällstidningarnas bilagor som krånglar till det, i vanlig ordning.
Och mitt försök att utesluta mejeri produkter visade sig vara svårare än jag trodde. Jag kan avvara i princip allt utan mjölk eller grädde i kaffet. Det går bara inte. Nu dricker jag ju inte så mkt kaffe men ändå. Ca 3 koppar per dag med ungefär 1dl mjölk i varje gör 15 gram kolhydrater. Onödigt och därmed tramsigt att dricka om man lika väl kan hoppa över det. Att jag dessutom inte mår bra av mjölk borde göra det ännu enklare att sluta med det...men när man sitter i skolan och ögonen går i kors så är det där kaffet en livlina. Men jag fortsätter att utesluta eller snarare välja bort i den mån det är möjligt. Nåväl. Idag blev det lite lyxigare frukost. Jag gjorde kokosplättar!

2 dl markatta eko mandelmjöl
4 eko ägg
1 burk markatta eko krämig kokosmjölk
Salt
Vaniljpulver
1 tsk fiberhusk

Lite grädde och bär till.
Imorgon tillbaka till de stekta äggen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar